ESPAÇOS EDUCATIVOS

Portal de Educação: Notícias Formação Artigos…

Artigo – Pedagogy n. (also Paedagogy 1583, O.E.D) – masculine, feminine or neuter?

Posted by Alberto Costa em 1 Dezembro, 2006

education-line.gif A propósito de uma questão levantada há quatro meses num determinado espaço e que entusiasmou, vá-se lá saber porquê, quase um auditório inteiro…

Teacher’s perceptions and thoughts on gender reflect on their teaching decisions and actions. This can be observed both in the classroom and in collective school policies. Some teachers and schools acknowledge differences associated with gender and strive to cater for those differences, others adopt a gender-blind stance and strive to “treat them all the same”, yet others regard differences as essentially individual and try to match their pedagogy to each child’s need irrespective of gender. Pupils may have a different view about gender differences and the initiatives provided to address them. This paper contributes to our understanding of teachers’ perceptions of, and decisions about, gender by exploring ways in which teachers in 7 secondary schools in West Sussex accommodate, or choose not to accommodate, gender as a component affecting their own pedagogic actions (author abstract).

Ver artigo de Jenny Gubb…

(in EDUCATION-LINE)

Anúncios

Deixe uma Resposta

Preencha os seus detalhes abaixo ou clique num ícone para iniciar sessão:

Logótipo da WordPress.com

Está a comentar usando a sua conta WordPress.com Terminar Sessão / Alterar )

Imagem do Twitter

Está a comentar usando a sua conta Twitter Terminar Sessão / Alterar )

Facebook photo

Está a comentar usando a sua conta Facebook Terminar Sessão / Alterar )

Google+ photo

Está a comentar usando a sua conta Google+ Terminar Sessão / Alterar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: