ESPAÇOS EDUCATIVOS

Portal de Educação: Notícias Formação Artigos…

Artigo – Formative classroom assessment using cooperative groups: Vygotsky and random assignment

Posted by Alberto Costa em 4 Março, 2007

title-findarticles.gif Por Beverly McCauley Klecker: 

The formative classroom assessment using cooperative groups described in this paper has four purposes: (1)to increase students’ understanding of concepts through verbal interaction with peers, (2) to provide feedback to the instructor on the cognitive processes students use to answer questions, (3) to reinforce the classroom learning environment, and (4) to model a variety of assessment methods.

Ler artigo…

(in FindArticles)

Deixe uma Resposta

Preencha os seus detalhes abaixo ou clique num ícone para iniciar sessão:

Logótipo da WordPress.com

Está a comentar usando a sua conta WordPress.com Terminar Sessão / Alterar )

Imagem do Twitter

Está a comentar usando a sua conta Twitter Terminar Sessão / Alterar )

Facebook photo

Está a comentar usando a sua conta Facebook Terminar Sessão / Alterar )

Google+ photo

Está a comentar usando a sua conta Google+ Terminar Sessão / Alterar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: